#25: Wat als je 'sales' vanaf nu 'helpen' ging noemen?

Wat als je 'sales' vanaf nu 'helpen' ging noemen? Wat als dat dé truuk was om niet langer je hoofd over sales te moeten breken (zoals onze arme Barbie)?

Introducing Selling as Serving (ja, dat is een bestaand concept!). Wat houdt dat in?

  1. zorg dat je product het antwoord biedt op een bestaande behoefte van je klant

  2. bied hem of haar alle uitleg die nodig is om jou en je product goed te leren kennen

  3. voelt hij of zij een match? En kan/wil hij het betalen? Bingo! Verkoop!

  4. voelt hij of zij geen match? Of kan/wil hij het niet betalen? Klopt. Geen verkoop. En ook geen probleem, toch? Jij koopt ook niet alles wat er ter wereld te koop is, jij koopt ook alleen dat wat je echt wil en waarmee je - juist - ECHT GEHOLPEN bent

Het enige wat je méér moet doen dan deze simpele aanpak, is: om de zes maanden je ideale klant eerlijk bevragen om te zien of je product-market-fit nog goed zit.

Maar dat, dat is voer voor een andere post! Van salesbang naar salesdurf: het is een missie!

En we zijn al aardig onderweg.

Daar vind jij toch troost in? Dat helpen volstaat?

Previous
Previous

#26: Breek door je inkomensplafond

Next
Next

#24: Hoe ontwerp ik mijn droombedrijf: stappenplan!