#31: Honey, you’re not in the convincing business
Nee, ge zit niet in de overtuigbusiness. Eén van de beste zinnen die mij kon overkomen.
Authentiek uw product aan de man brengen, dat betekent ook voeling krijgen met wat niet werkt voor jou en hoe verkopen voor jou wél plezant kan worden.
Mij hielp deze BIG TIME.
Bottomline wil hij zeggen.
1. Zorg dat uw product een duidelijk en pretty onweerstaanbaar antwoord biedt op een al bestaand pijnpunt
(maak de perfecte product-market-fit)
2. Krijg klanten mét dit pijnpunt tot bij u
(ga voor ubersterke innoverende marketing)
3. Leg uw aanbod properkes en aantrekkelijk bij hen neer
(show them what you got!)
4. En laat hen dan vrij om te beslissen of dit iets voor hen is. Ja, dat lees je goed: vrij .
(laat het los, zou Elsa van Frozen zeggen ❄ )
Het is dus niet aan jou om hen te OVERTUIGEN. En neem de 'nee' niet persoonlijk. Voor elke 'ja', zijn er veel 'nee's. Zo gaat dat. Da's zakendoen. A numbers’ game. Maak het niet groter dan het is.
Mijn tip voor je in authentiek (je cursus of traject) verkopen, is deze: stap weg van het overtuigen of 'trekken en sleuren'. Het is oldschool. Het geeft je een unheimlich gevoel. En werkt toch niet .