#21: Mijn niet zo orthodoxe brandingverhaal

Drie jaar zonder huisstijl?!

Schuldig!

Drie jaar deed ik maar wat. Niet op het vlak van waarde, daar legde ik de lat hoog! Je hebt niet alles instant nodig. Kwaliteit wel!

Ik vind een goeie brand essentieel. En dat lijkt vaak zwaar onderschat te worden. Leve sterke merkontwerpers! Laat mij daarmee beginnen.

Maar… altijd als ik iets anders dan anders doe, worden jullie daar extreem blij van. Omdat het de lat verlaagt. Ik snap dat. Hier komt ie.
Drie jaar geleden: ik wist wat ik wilde gaan doen. Ik wist ook wat ik absoluut nodig had:

  • kwaliteit leveren

  • een sterke valuebased naam en baseline

  • heel sterke copy, vanuit de klant geschreven

  • iets opvallends, doe maar barbies 💓

  • en het moest er voldoende pro uitzien


Wat ik ook wist was dat ik, als ik met bovenstaande startte, het volgende nog niet per se nodig had:

  • een complete huisstijl

  • een complete uitgewerkte instagram feed

  • professionele foto's

En dus begon ik. Met heel mijn hart. Ik kletste het volgende vrolijk bij elkaar:

  • wat goeie fonts

  • selfies

  • de barbies

  • een sterke copy

  • en wat pastellekes, want dat was precies wel relevant drie jaar geleden. Fullblown voor MIJ gaan (roze, planten, sfeer,...) durfde ik al niet meer, nu ik die barbies al deed!

Ik wist wel: ik zal op één of andere manier ervoor moeten zorgen dat het geheel er pro uitziet, want dat wordt niet vergeven. Enter het gemak van websites maken met Squarespace, eerder dan zelf in WordPress prutsen. Het lukte. Big time! U wist het te smaken en smaakt het alsmaar meer. Zo simpel kan het zijn. Fantastisch toch?

En ik vraag mij af: of u het onderweg heeft beseft, dat er geen huisstijl of foto's waren?

Maar het werkte! Ik legde de lat hoog en Compagnonne groeide. Compagnonne bloeit. Solopreneurs kwalitatief te laten groeien heb ik nu helemaal onder de knie. En nu is het dan eindelijk tijd voor mijn stijl: met roze en planten en al! Nu het bedrijf er staat, kan de huisstijl volgen. Dus ja, er komt nu een huisstijl. Dat was nodig voor een contentjaar waarin we u willen omver blazen. Tis dan toch iets met roze geworden, want dat snapt u intussen al. En met planten. En met barbies. En tegen binnen 2 maanden zelfs ook een echte shoot! Hoe goed is dat?

Anyhows. De take away: ge moogt van mij alle latten de eerste tijd laten zakken, maar NIET de lat van kwaliteit en professionaliteit. Een uitgebreide huisstijl kan altijd later volgen, en als ge er dan toch klaar voor zijt: ga eens shoppen langs onze Compagnonne Experts: they are the best!

Op een sterk contentjaar in een niet zo strakke huisstijl,

Previous
Previous

#22: Over altijd in rondjes lopen

Next
Next

#20: Gratis workshop